미술관은 무엇을 연결하는가?
팬데믹 이후, 미술관
What Do Museums Connect?
Museums in a Post-pandemic World
9.14.–9.30.2021

캐이 왓슨
Kay Watson

영국 서펜타인 갤러리 아트 테크놀로지 수석

캐이 왓슨은 미술, 첨단기술, 사진, 비디오게임을 다루는 연구자이자 프로듀서, 큐레이터다. 현재 서펜타인 갤러리의 아트 테크놀로지 수석이자 버크벡 칼리지(런던대학교)의 박사 연구원으로 재직 중이다. 전시 《미래의 미술 생태계: 미술 x 메타버스》(2021), 《아티스트 월드: 원초의 관광》(2021), 제이콥 스틴슨의 개인전 《딥 리스너》(2019), 《카타르시스》(2020), 히토 슈타이얼 개인전 《액츄얼 리얼리티 OS》(2019), 수잔 트라이스터의 개인전 《생존자 (F)로부터 도피성 BHST(블랙홀의 시공간)까지》(2019), 옌나 수틀라의 개인전 《아이 마그마》(2019), 이안 쳉의 전시 《BOB》과 《사자(使者)들》(2018), 서펜타인 갤러리 팟캐스트(2018-2021) 등을 진행한 바 있다.

Head of Arts Technologies at Serpentine, UK

Kay Watson is a researcher, producer, and curator working with art and advanced technologies, photography, and video games. She is currently Head of Arts Technologies at Serpentine and a Ph.D. researcher at Birkbeck, University of London. Recent projects include Future Art Ecosystems: Art x Metaverse (2021); Artist Worlds: Primal Tourism (2021); Jakob Kudsk Steensen, The Deep Listener (2019) and Catharsis (2020); Hito Steyerl, Actual Reality OS (2019); Suzanne Treister, From SURVIVOR (F) to The Escapist BHST (Black Hole Spacetime) (2019); Jenna Sutela, I Magma (2019); Ian Cheng, BOB and Emissaries (2018) and The Serpentine Podcast (2018-21).